Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
1) Petycja
2) Zgoda podmiotu trzeciego na złożenie petycji w jego interesie (w przypadku składania petycji w interesie podmiotu trzeciego, zgoda taka jest dołączana do petycji).
3) Dokumentacja, mająca związek ze sprawą pozostającą przedmiotem petycji (opcjonalnie).
4) Zgoda na ujawnienie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzostek danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję (opcjonalnie).
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną
1) Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP
2) Za pośrednictwem poczty elektronicznej
3. Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom
4. Miejsce złożenia dokumentów
1) Przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Brzostku ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek.
2) Złożenie osobiści w Urzędzie Miejskim w Brzostku
3) Przesłanie pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@brzostek.pl
4) przesłanie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej urzędu platformy ePUAP
5. Sposób i termin załatwienia sprawy
1) Podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzostek
2) Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia jej złożenia.
3) W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w w/w terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż kolejne trzy miesiące.
6. Tryb odwoławczy
Postępowanie w sprawie petycji jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
7. Podstawa prawna
1) Art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997r. (Dz. U .z 1997 r., Nr 78, poz.483 z późn. zm.);
2) Ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. 2018r., poz. 870);
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r., poz. 2096 z późn. zm.);
4) § 104a Statutu Gminy Brzostek uchwalonego Uchwałą Nr XXVI/177/09 Rady miejskiej w Brzostku z dnia 27 stycznia 2009 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminy Brzostek (tekst jednolity: Dz. Urz. Woj. Podk. z 2019r., poz. 2734)
8. Uwagi
O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna. Jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji przez podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna). W przypadku, o którym mowa powyżej, na stronie BIP Gminy Brzostek zostanie ogłoszony okres oczekiwania na dalsze petycje nie dłuższy niż 2 miesiące, licząc od dnia ogłoszenia. Termin rozpatrzenia petycji wielokrotnej liczy się od dnia upływu okresu, o którym mowa w zdaniu poprzednim. W tym przypadku zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji zostanie ogłoszone na BIP Gminy Brzostek.
9. Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – Petycje. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Brzostku, Urząd Miejski w Brzostku ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@brzostek.pl
3. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach, tj: w celu realizacji procesu przyjmowania i koordynowania rozpatrywania petycji wpływających do Urzędu Miejskiego w Brzostku. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych gromadzonych w dokumentacji jest wymogiem ustawowym.
4. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o9 których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do Pana/Pani danych, prawo żądania ich sprostowania oraz uzupełnienie niekompletnych danych i prawo do ograniczenia przetwarzanych danych.
7. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie dotyczących Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.