BURMISTRZ BRZOSTKU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
DO SPRAW OCHRONY ŚRODOWISKA
Miejsce wykonywania pracy : Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek
Określenie stanowiska : pełny wymiar pracy – 1 etat, stanowisko ds. ochrony środowiska
1. Wymaganie niezbędne:
1) wymagania określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj Dz.U. z 2022 r., poz. 530) w myśl których pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia niżej wymienione wymagania:
a) posiada obywatelstwo polskie lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
c) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) cieszy się nieposzlakowaną opinią;
e) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku,
2) wykształcenie co najmniej średnie, 3) znajomość przepisów prawa związanych z problematyką na stanowisku pracy, w szczególności:
- ustawy Prawo ochrony środowiska;
- ustawy o ochronie przyrody;
- ustawy o odpadach;
- ustawy o lasach;
- ustawy Prawo wodne;
- ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
- ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko;
- ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- ustawy o ochronie danych osobowych;
- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
2. Wymagania dodatkowe :
1) wykształcenie wyższe o kierunkach: prawo, administracja, ochrona środowiska lub kierunki pokrewne,
2) umiejętność redagowania pism urzędowych,
3) prawo jazdy kategorii B,
4) komunikatywność i inicjatywa przy wykonywaniu obowiązków służbowych.
3. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) praca w siedzibie Urzędu, na piętrze budynku
2) parter budynku Urzędu Miejskiego dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd, toaleta przystosowana do wózków inwalidzkich), piętro niedostosowane (brak windy).
3) praca wymaga bezpośredniego kontaktowania się z innymi osobami; wyjścia poza miejsce pracy i wyjazdy na delegacje.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%
Przewidywany termin zatrudnienia od 1 kwietnia 2023 roku.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska w procesach inwestycyjnych oraz związanych z zagospodarowaniem przestrzennym,
2) udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym informacje publiczne, ankiety, raporty i sprawozdania,
3) prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska i sprawozdawczość w tym zakresie,
4) przygotowanie projektów programów ochrony środowiska,
5) prowadzenie akcji promocyjnych, informacyjnych w zakresie ochrony środowiska oraz związanych z edukacją ekologiczną,
6) wykonywanie działań mających na celu wykonanie zadań wynikających z ustaw:
a) prawo wodne, w tym opiniowanie robót hydrogeologicznych, postępowanie w ramach zmiany stosunków wodnoprawnych, przygotowanie opłat za usługi wodne; baza pozwoleń wodnoprawnych;
b) prawo górnicze i geologiczne, w tym określenie kierunku rekultywacji na gruntach poeksploatacyjnych, poszukiwanie i rozpoznawanie złóż naturalnych, sprawy związane z koncesjami na wydobycie złóż naturalnych, opiniowanie prawidłowości wykonania prac rekultywacyjnych na gruntach poeksploatacyjnych, w sprawie koncesji;
c) ustawa o odpadach, w tym postanowienia w sprawie odzysku i przetwarzania odpadów, opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi, współpraca z Referatem ds. gospodarki odpadami w zakresie porzucenia odpadów;
d) ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
e) ustawy o lasach,
7) opiniowanie i uzgadnianie dokumentów planistycznych i innych w zakresie ochrony środowiska, 8) wykonywanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu,
9) współdziałanie ze służbami specjalistycznymi i doradczymi działającymi na rzecz rolnictwa,
10) współudział w projektach związanych z ochroną przed powodzią, 11) nadzór nad realizacją Gminnego Programu Ochrony Środowiska, Programu Usuwania Azbestu oraz Programu Gospodarki Niskoemisyjnej.
5 . Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie,
3) kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy(o ile kandydat posiada doświadczenie zawodowe),
4) kserokopie dokumentów poświadczające wykształcenie oraz potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
5) referencje (o ile kandydat jest w ich posiadaniu),
6) oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie,
7) oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) oświadczenie kandydata o posiadanej pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
9) oświadczenie o dobrym stanie zdrowia,
10) oświadczenie o znajomości przepisów prawa niezbędnych na stanowisku pracy.
Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznym podpisem przez kandydata za zgodność z oryginałem,
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i kwestionariusz dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE” i podpisane własnoręcznym podpisem przez kandydata.
Osoby zainteresowane prosimy o składanie dokumentów aplikacyjnych w zamkniętych kopertach w Urzędzie Miejskim w Brzostku lub przesłanie pocztą na adres Urzędu ( 39-230 Brzostek, ul. Rynek 1) z dopiskiem : „Dotyczy naboru na stanowisko do spraw ochrony środowiska”.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do dnia 22 marca 2023 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane ( decyduje data wpływu do Urzędu ).
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Brzostku bip.brzostek.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Brzostku.
Burmistrz Brzostku
Wojciech Staniszewski